Umożliwia wymianę danych pomiędzy Symfonią a sklepem internetowym

Sprzedaż za pomocą Internetu nie jest już
marginesem działań handlowych w polskich firmach.
Polacy uwielbiają robić zakupy w sieci, a branża
e-commerce rokrocznie odnotowuje kolejne
rekordowe zyski. Pandemia Koronawirusa
dodatkowo przyśpieszyła ten trend.
Sprzedaż produktów i usług w Internecie nie jest
więc już tylko dodatkiem do tradycyjnych sieci
dystrybucyjnych – staje się koniecznością.


 

Korzyści z integracji Handel z e-commerce

Integracja e-sklepu z systemem pomaga firmom uzyskać lepszą kontrolę nad kilkoma obszarami działalności.
Wśród korzyści uzyskanych dzięki lepszemu przepływowi danych należy wymienić:

Oszczędność kosztów związanych
z automatyzacją

integracja e-sklepu z systemem ERP gwarantuje, że zamówienia od klientów będą płynnie przesyłane do magazynu. Eliminacja ręcznego przesyłania danych redukuje koszty pracy;

Informacje o przychodach dostępne
w czasie rzeczywistym

w każdym momencie można wygenerować raport o przychodach za dowolny okres na podstawie aktualnych informacji. Dzięki połączeniu aplikacji e-commerce z ERP firma posiada wiedzę o wszystkich przepływach pieniężnych;

Mniej błędów

w przypadku ręcznego wprowadzania zamówień do systemu ERP łatwo popełnić błąd. Zintegrowana wymiana danych w zasadzie eliminuje tego rodzaju błędy, więc niezależnie od tego, czy przetwarza się jedno, czy tysiąc zamówień, za każdym razem jest to ten sam szybki, wydajny, spójny i wolny od pomyłek proces;

Synchronizacja zapasów

Połączenie systemu przyjmującego zamówienia online z ERP pozwala śledzić przepływ produktów w czasie rzeczywistym. Umożliwia to zarówno natychmiastowe informowanie klientów, gdy produkt jest niedostępny, jak również wygenerowanie odpowiednio szybko zamówienia do dostawcy. Optymalizacji poziomów zapasów pomaga zmniejszyć koszt magazynowania towarów.

Synchronizacja
danych klienta

tę korzyść doceniają użytkownicy za każdym razem, gdy klienci zmieniają dotyczące ich dane. Integracja pozwala w sposób automatyczny zsynchronizować dane w obu rozwiązaniach informatycznych;

Skrócenie czasu realizacji
zamówieniai wysyłki

dzięki połączeniu aplikacji e-commerce i ERP nowe zamówienia online przepływają płynnie w czasie rzeczywistym do systemu ERP, co pozwala szybko rozpocząć operacje zmierzające do realizacji dostawy. Nie trzeba czekać, aż nowe zamówienia zostaną przepisane do systemu księgowego lub ERP, co w przypadku niektórych firm może opóźnić moment wysyłki nawet o kilka dni;

Lepsza obsługa klientów

większość klientów (zarówno B2B, jak i B2C) chce otrzymywać aktualne informacje na temat statusu swoich zamówień. Gdy firma posiada automatycznie zaktualizowane informacje o produktach, dostępności zapasów w czasie rzeczywistym i dane dotyczące śledzenia przesyłek, pracownicy działu obsługi klienta są w stanie zapewnić jej najwyższy poziom. To zwiększa prawdopodobieństwo, że zadowoleni klienci wrócą jeszcze na zakupy lub podzielą się pozytywną opinią z innymi;

Lepsza kontrola nad działalnością

integracja rozwiązania e-commerce i ERP pozwala zarządzać całym obszarem sprzedaży z jednego miejsca, a w czasie zwiększonego zapotrzebowania na produkty realizować zamówienia online bez angażowania dodatkowych zasobów. W przypadku gdy przedsiębiorstwo sprzedaje zarówno w sieci, jak i w sklepach tradycyjnych, integracja oprogramowania pozwala uzyskać jeden spójny obraz sprzedaży.