Dlaczego mobilny handel?
Głównym założeniem aplikacji mobilnej
jest pewność działania w różnym środowisku.
Możliwość składania zamówień, przeglądania
kontrahentów i ich należności, sprawdzanie
stanów magazynowych sprawiają, że wszystkie
niezbędne informacje są na wyciągnięcie ręki.
jest pewność działania w różnym środowisku.
Możliwość składania zamówień, przeglądania
kontrahentów i ich należności, sprawdzanie
stanów magazynowych sprawiają, że wszystkie
niezbędne informacje są na wyciągnięcie ręki.
Praca na odbiorcach,
handlowcach, RDSach
- Każdy kontrahent na wymiarze ma przypisanego handlowca
- Kontrahent na wymiarze ma przypisanego płatnika
(jeżeli wymiar jest pusty, to sam jest sobie płatnikiem) - Handlowcy mają przypisanych RDSów
- Handlowcy pracują na przypisanych do siebie kontrahentach,
którzy są odbiorcami (a nie płatnikami) - Zamówienia składane są na odbiorców (system sam
ustala nabywcę/płatnika) - Udostępniane są dane o kontrahentach tylko swoim
opiekunom handlowym - Możliwość wykonania zestawień w Handlu po
przypisanych handlowcach - Odbiorcom można przypisać dodatkowe wymiary
takie jak kanały sprzedaży (hurt, detal)
Planowanie tygodni
pracy
- Każdy z handlowców w aplikacji mobilnej dokonuje, przed rozpoczęciem pracy, rozłożenia swoich odbiorców na
- 2 tygodnie pracy: parzyste i nieparzyste
- Ułożona trasówka, trafia do akceptacji przez RDSa w Handlu ERP
- RDS może odrzucić daną trasówkę, lub wprowadzić swoje
zmiany i przesłać handlowcowi - Handlowiec może również wprowadzać zmiany w planie pracy,
które po akceptacji przez RDSa obowiązują od następnego dnia roboczego
Praca na trasówkach
- Aplikacja mobilna na podstawie planu pracy wyświetla
handlowcowi, jaki jest jego dzień pracy - Trasówka określa godziny i planowany czas wizyty u klienta
- Z trasówki, klikając na wybranego odbiorcę, rozpoczynamy
jedną z akcji:- Handlową (złożenie zamówienia)
- Marketingową (wykonanie zdjęć przed i po wizycie)
- Kończącą wizytę u wybranego odbiorcy.
- Każdy dzień można otworzyć tylko wtedy, gdy z dnia
poprzedniego zamknięte są wszystkie wizyty - Podczas otwierania wizyty u kontrahenta zapisywana jest
lokalizacja handlowca i czas wykonania operacji - Analogiczne dane są zapisywane przy zakończeniu wizyty
- Następną wizytę można otworzyć tylko w sytuacji,
kiedy poprzednia jest zakończona.
Odbiorcy
- W przypadku konieczności złożenia zamówienia do systemu
od odbiorcy, który nie jest w trasówce na dany dzień, handlowiec
może skorzystać z okna „Odbiorcy”, w którym może przeszukiwać
kontekstowo wszystkich swoich odbiorców i na nich wykonać
odpowiednie akcje:- Handlową (złożenie zamówienia)
- Marketingową (odnotowanie telefonu).
Składanie zamówień
Składanie zamówień FV/PAR/Gratis
- Podczas składania zamówienia oznaczamy, czy zamówienie
jest złożone fizycznie przez odbiorcę czy telefonicznie - Wskazujemy rodzaj cen: netto/brutto
- Wskazujemy rodzaj płatności: rejestr z Handlu ERP
(konfigurowane 3 rejestry podczas wdrożenia do obsługi zamówień) - Wskazujemy rodzaj dostawy
- Wskazujemy datę dostawy
- Wybieramy, czy dostawa jest realizowana przez centralę
czy dystrybutora - Wskazujemy adres dostawy
- Wybieramy produkty, podajemy ilość i cenę
- Wskazujemy, czy na dany produkt ma być wystawiona
faktura, paragon, a może jest to gratis - Wprowadzamy ewentualne uwagi i wysyłamy zamówienie
online do centrali - W przypadku braku połączenia z centralą zamówienie jest
buforowane i zostanie wysłane w kolejce, jak tylko zostanie
odzyskane połączenie z centralą (funkcjonalność przydatna
na dużych magazynach, gdzie jest problem z zasięgiem
telefonii komórkowej)
Produkty, kategorie
- Oznaczamy, które towary mają możliwość sprzedaży
w mobilnym handlu - Przekazujemy stan handlowy
- W Handlu ERP ustawiamy ścieżki do obrazów produktów
- W planach mechanizm zapisu obrazów do bazy
- Produkty kategoryzujemy, aby później wyświetlać je w grupach